Виховна робота в школі
"Ростимо, віримо, виховуємо"
(посилання на новини виховної роботи)
"Дітей, їх особисту гідність і їх потреби треба так само шанувати, як і старших, і тільки поводячись з ними лагідно,щиро, розумно, як з рівними, входячив їх спосіб думання, можна виховувати чесних, щирих, правдолюбних і справді вільних людей".
Іван Франко
„Усі діти народжуються геніями, і лише потім ми, дорослі, псуємо їх”, - так зазначив відомий американський педагог і лікар Глен Доман. Тому мета виховної роботи школи – побачити й виховати в кожному учневіЛюдину.Порядну, добру, інтелектуально розвинену, патріота рідної держави, творчу, небайдужу до навколишнього світу. Людину, якою можна пишатися, яка гідно пройде з високо піднятою головою через усе життя. Виховати таку людину непросто – тут замало знати сучасні технології й методики навчання, втілювати їх у практику. Найголовніше – треба бачити в кожній дитиніОсобистість, якою вона вже є, іЛюдину, якою вона стане
.
Концепцію системного підходу до вихованняА.С. Макаренко характеризує так:"Справжня суть виховної роботи... полягає зовсім не у ваших розмовах з дитиною, не в безпосередньому вашому впливові на дитину, а... в організації життя дитини”.
Виховна система школи– це спосіб життя учнівського колективу, всі сторони якого підлягають певним цілям і забезпечують у процесі свого функціонування досягнення заданого результату – певних меж розвитку й моральних якостей особистості.
Які ж основні компоненти виховної системи?Виховна система школи включає:комплекс виховних цілей; спільність людей, що їх реалізують; мережу відносин, що складається між учасниками цієї діяльності, а також ту частину навколишнього середовища, яка освоєна школою для реалізації прийнятих цілей.
Системоутворюючим фактором, який визначає і цементує виховну систему школи, єконкретизовані цілі й завдання.З ними узгоджуються дії вчителів і учнів, зміст, методи, організація виховної роботи й інші її компоненти. Саме єдність, наступність, взаємозв’язок усіх компонентів і складають систему, яка забезпечує розвиток певних людських якостей, поглядів і переконань особистості.
Структура виховної роботи.
Педагогічний і учнівський колективи школи здійснюютьроботу за такими напрямками:
· ціннісне ставлення до себе;
· ціннісне ставлення до людей;
· ціннісне ставлення до природи;
· ціннісне ставлення до мистецтва;
· ціннісне ставлення до суспільства і держави;
· ціннісне ставлення до праці;
· профорієнтаційна робота.
Коментарi