ГРУПА ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Система роботи групи продовженого дня в початковій школі дозволяє побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоб дитина довготривалий час перебувала під цілісним виховним впливом. Окрім самопідготовки спланована робота гуртків, секцій, проводяться конкурси, змагання, бібліотечні години тощо.
Групи продовженого дня за своєю ідеєю - дуже цінна форма виховання. Саме тут створюються сприятливі умови для того постійного духовного спілкування вихователя і дітей, без якого немислиме виховання емоційної культури", - говорив В.О. Сухомлинський. Діяльність груп продовженого дня відкриває широкі можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних завдань, усуненні прогалин у знаннях, створює сприятливі умови для задоволення різноманітних інтересів учнів, організації дозвілля вихованців, проведення позакласних заходів.
Виконання письмових домашніх робіт обов'язково перевіряється вихователем, але здійснюється словесне оцінювання виконаної учнем роботи. Найважливіша роль відводиться змістовому аспекту оцінювання. Вихователь зобов'язаний лаконічно, але достатньо зрозуміло проаналізувати труднощі, зорієнтувати школяра на поліпшення результату. Водночас словесна оцінка має бути об'єктивною щодо кожного учня, враховувати його можливості й зусилля, вкладені в досягнутий результат.
Важливим елементом режиму групи продовженого дня є проведення занять за інтересами. Організація таких занять передбачає роботу учнів (за вибором) у ізостудії, гуртку "Умілі руки", танцювальному чи хоровому колективах, ляльковому театрі тощо.
Тематику виховних годин слід планувати в найрізноманітніших формах,що передбачають активну участь самих учнів (вікторини, брейн-ринги,конкурси,фестивалі,зустрічі з цікавими людьми,інтерв'ю).Діти повинні активно брати участь не тільки в самому заході, але й в його підготовці. Ефективним є проведення інтегрованих виховних заходів (свято-прогулянка, вікторина-прогулянка, конкурс-прогулянка тощо). Доцільно організована діяльність молодших школярів у групі продовженого дня сприятиме гармонійному поєднанню навчання й виховання, організації позанавчальної діяльності та дозвілля відповідно до інтересів і побажань кожної дитини.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ
Режим дня в групі повинен відповідати психолого-педагогічним, гігієнічним і віковим особливостям учнів і сприяти перетворенню в єдиний гармонійний процес, навчально-виховну роботу, відпочинок і трудову діяльність школярів.
При плануванні режиму роботи групи продовженого дня необхідно врахувати такі вимоги:
- відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого процесу, єдність вимог до дітей і контроль за їх діяльністю.
Орієнтуючись на рекомендовані режими і беручи до уваги місцеві умови (черговість проведення годин дозвілля і прогулянок на території школи, час роботи загальношкільних гуртків і секцій), вихователь розробляє режим конкретної групи продовженого дня, враховуючи пропозиції вчителів, побажання батьків.
Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
· Прогулянка на свіжому повітрі після уроків не менш як 30 хвилин.
· Обід – 30 хв.
· Прогулянки, ігри, суспільне корисна праця – 1,5-2 год.
· Самопідготовка – для учнів другого класу – 45 хвилин, третього класу – 1 година 10 хвилин, четвертого класу – 1 година 30 звилин.
· Робота в гуртках, заняття за інтересами – 1-1,5 год.
· Виховні години, спортивно-оздоровчі заняття для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин.
Режим роботи
13.30. - 14.00. | Обід |
14.00. - 15.30. | Екскурсії, прогулянки |
15.30. - 16.15. | Самопідготовка |
16.15. - 16.30. | Заняття за інтересами |
Коментарi